Leknes FK forsterker foran høstsesongen

Postet av 4. divisjon herrer den 1. Aug 2017

Trener Robin Hansen har fått to nye spillere på trening etter at klubben avsluttet vårsesongen på tredje plass. Spillerne det gjelder er 42 år gamle Tommy Alte Nikolaisen fra Måndalen og Anstasijs Mordatenko (Stasi) fra Latvia.

Tommy har flyttet til Gravdal sammen med samboer og 2 barn og skal jobbe som lærer på Svarholt Skole. Han tok selv kontakt med klubben da han kom til Lofoten med flyttelasset og viste allerede på første trening at han at han har spilt på høyere nivå tidligere. Da han var i klubbene Åndalsnes og Nybergsund så spilte han i 2. divisjon. Han spiler i utgangspunktet midtbane, men har også spilt i flere andre posisjoner tidligere.

Når det gjelder Stasi så var han i utgangspunktet invitert på besøk til Edgars, som er en av de andre Latviske spillerne som spiller for Leknes FK. Etter anbefalinger fra Edgars så ønsket han også å prøve seg på trening og har nå signert for klubben. Stasi vil vurdere om han også skal bli i klubben utover denne sesongen og vil være på utkikk etter arbeid her. Til tross for sin unge alder har han spilt for flere klubber i Latvia, samt prøvd seg i Serbisk toppserie i klubben Radnicki NIS

Navn: Tommy Alte Nikolaisen

Alder: 42

Fra: Måndalen (Møre og Romsdal)

Posisjon: Midtbane (men har også spilt i flere andre posisjoner)

Tidligere klubber: Måndalen, Åndalsnes og Nybergsund

Hvorfor LFK: Har nylig flyttet til Lofoten og tenker det er en fin måte å komme inn i et miljø. I tillegg virker det som en ambisiøs klubb.

Målet for oppholdet i LFK: Ha det gøy med fotball i tillegg til å bidra for klubben.

Navn: Anastasijs Mordatenko

Alder: 20

Fra: Latvia

Posisjon: Spiss/kant

Tidligere klubber: FK Ventspils, BFC Daugavpils og Radnicki NIS (Toppserie i Serbia)

Hvorfor LFK: Vil ha ny erfaring, og har hørt mye positivt om plassen og klubben fra venner som spiller i klubben.

Målet for oppholdet i LFK: Jeg vil vise meg selv fra min beste side, og hjelpe Leknes Fotballklubb med opprykk til 3.divisjon.