Årets Tine Fotballskole 2018

Postet av Leknes Fotballklubb den 21. Des 2018

I år ble TINE fotballskole arrangert for 21. året på rad, og over 450 klubber arrangerte det totalt over hele landet.

Gledelig er nyheten om at i Hålogaland fotballkrets kom Leknes FK best ut. Fotballskolen ble i år arrangert siste helg i Juli, i forbindelse med vårt besøk av Bodø Glimt og Tromsø. Spillerne fra disse to lagene var hjelpeinstruktører på fotballskolen sammen med våre egne seniorspillere , damer og herrer.

Hovedansvarlig for opplegg og gjennomføring var Markus Rolandsen .

Vi GRATULERER alle som var med og bidro til at fotballskolen ble et flott arrangement for både deltakere , instruktører og klubben.

Hvert år blir en klubb i hver fotballkrets kåret til den beste arrangøren av TINE Fotballskole, basert på TINE og NFFs største fokusområder på fotballskolen som er jenteandel, Fair play og kosthold, i tillegg til at keeperen også var i fokus i 2018. I tillegg må klubbene skape god aktivitet gjennom godt sportslig opplegg, med smålagsspill samt øvelser uten kø. Klubbene har utviklet gode rutiner og systemer for å sikre at barna som deltar får en meningsfylt, trivelig og fotballfaglig god uke. Trenerne er flinke til å se alle barna og klubbene er flinke til å forberede trenerne på oppgaven ved å skolere trenere med kurs og samlinger i forkant av arrangementet, skriver kommunikasjonsrådgiver i Norges Fotballforbund (NFF), Christer Madsen i en pressemelding.

Her er vinnerne for hver krets i 2018:

Agder: Vindbjart FK
Akershus: Fet IL