Ny spiller tilbake i klubben

Postet av Leknes Fotballklubb den 7. Aug 2018

Gaute Tømmerås (27) er klar for Leknes FK

Nok en tidligere LFK-spiller er klar for spill i lyseblått foran høstsesongen. Gaute Tømmerås er en teknisk, løpssterk og målfarlig midtbanespiller som fikk sitt gjennombrudd i LFK. Han signerte for FK Lofoten i 2011 og spilte to sesonger for Vågan-klubben før han flyttet til Bodø og spill for Tverlandet IL. IK Junkeren ble neste stopp der han har spilt siden 2015 og var også lagets kaptein i 2017. Trener Robin Hansen, som for øvrig var trener for Leknes FK også da Gaute forlot klubben i 2011, er meget fornøyd med signeringen og uttaler følgende om Gaute:

«Gaute er jo en av våre tidligere spillere. Han er en spiller med enorm løpskapasitet og en teknisk god spiller som er vanskelig å stoppe. For dem som møter han utpå banen, så er han en spiller som aldri gir seg og som dukker opp når de minst venter det. Han har med sine år i Bodø fått mye erfaring og er en rutinert spiller med solid 3. divisjonserfaring. Vi er veldig glade for å ha Gaute tilbake i klubben.»